УКРАЇНА
ДУБРОВИЦЬКА ГІМНАЗІЯ №1
НАКАЗ
31.08.2023 м. Дубровиця № ____
Про організацію профілактичної роботи
щодо запобігання і протидії булінгу ( цькуванню)
та затвердження плану заходів
на 2023/2024 навчальний рік
Згідно Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Конвенції ООН про права дитини, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», відповідно доЗакону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», затвердженого 18.12.2018 № 2657-VІІІ, листа Міністерства освіти і науки України №1/11-881 від 29.01.2019 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» з метою організації роботи у сфері запобігання та протидії проявам булінгу (цькуванню), враховуючи рекомендації листа МОН України № 1/9105-22 від 10.08.2022 року«Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.», з метою організації виховної роботи щодо створення умов для максимального розвитку особистості учнів з метою забезпечення у школі безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), на виконання наказу МОН від №1/12702-23 від 24.08.2023 р. «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023-2024 н.році» та проведення цілеспрямованої профілактичної роботи з колективом школи та з метою поглибити розуміння дітей щодо поняття булінгу, відповідальності агресора та способів протидії цьому, поведінку агресора та постраждалого, а також вміння висловлювати власні думки щодо того, як діяти у подібних ситуаціях
НАКАЗУЮ:
1.Затвердити План заходів, спрямованих на запобігання та протидію Булінгу (цькуванню) на 2023-2024 навчальний рік, що додається.
2.Заступнику директора Кот В.І.:
ознайомити педагогічних працівників з Планом заходів, спрямованих на запобігання та протидію Булінгув Дубровицькій гімназії № 1 до 15.09.2023 року;
здійснювати контроль за ходом виконання заходів;
посилити роз’яснювальну роботу серед здобувачів освіти, педагогічних працівників та батьківської громадськості щодо попередження домашньому насильству, булінгу, кібербулінгу в освітньому середовищі;
залучити до профілактичної роботи відповідні підрозділи органів
Національної поліції України, службу у справах дітей Дубровицької міської ради;
у разі надходження заяв про випадки булінгу ( цькування) своєчасно здійснювати перевірку вказаних фактів;
у разі виявлення факту булінгу надати оперативну інформацію до уповноваженого підрозділом органу Національної поліції, службу в справах дітей Дубровицької міської ради.
3.Практичному психологу Клюйко І.М., та соціальним-педагогам Рабчевській С.П., Клюйко Г.А. :
постійно проводити профілактичні бесіди, тренінги щодо попередження таких явищ як булінг та насильство в закладі освіти;
постійно проводити просвітницьку діяльність для педагогів та батьків ( лекторії, збори, тренінги) щодо розширення знань про булінг та виховання в дітей толерантної поведінки;
у разі виявлення факту булінгу ( цькування) надавати консультативну допомогу батькам та психологічний супровід здобувачам освіти, які постраждали від булінгу ( цькування), стали його свідками або вчинили булінг ( цькування);
4.Класним керівникам 1- 9 класів:
проводити інформаційно-просвітницькі заходи щодо запобігання протидії домашньому насильству та булінгу ( згідно з планом роботи класного керівника із здобувачами освіти);
у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини або проявів булінгу, діяти відповідно до порядку реагування, зазначеного в наказі по школі (який розміщений на сайті закладу);
тримати на постійному контролі відвідування та поведінку дітей, у разі необхідності ініціювати розгляд питання із заступником директора з ВР та психологічною службою;
постійно контролювати поведінку дітей, взаємовідносини між дітьми упродовж 2023-2024 навчального року;
формувати в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного;
уникати проявів жорстокого ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного або психічного);
формувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату класу, оволодіння учнями навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії;
зобов’язати вчителів та персонал закладу тримати на контролі виконання даного наказу та терміново повідомляти адміністрації закладу у разі виявлення порушень з питань безпечного освітнього середовища.
5.Педагогу-організатору Хомич Ж.В:
залучати до проведення заходів щодо запобігання та протидію Булінгу учнівське самоврядування;
забезпечити висвітлення плану заходів на сайті закладу.
6.Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор Ігор КЛЮЙКО
Додаток
до наказу №від 31.08.2023 р.
Дубровицької гімназії№1
План заходів,
щодо профілактики булінгу в учнівському середовищі
Дубровицької гімназії №1
на 2023/2024 н.р.
№ |
Заходи |
Дата |
Цільова аудиторія |
Відповідальний |
Нормативно-правове забезпечення профілактики булінгу |
||||
1. |
Опрацювати нормативно-правові документи щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі |
Серпень Вересень |
Учасники освітнього процесу |
Адміністрація гімназії, педагогічні працівники |
2 |
Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» |
Вересень |
Учасники освітнього процесу |
Заступник директора з виховної роботи Кот В.І. |
3. |
Висвітлення інформації на сайті школи норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) від 18 грудня 2018р. № 2657-VIII» |
Вересень |
Учасники освітнього процесу |
Адміністрація закладу |
4. |
Організація заходів безпеки (пропускний режим, чергування, спостереження за місцями загального користування – коридори, їдальні, роздягальні, ігрові майданчики, шкільне подвір’я) |
Упродовж навчального року |
Учасники освітнього процесу |
Заступник директора з ВР,заступник директора з господарських питань |
5. |
Інформаційно – просвітницькі куточки «Вмій себе захистити» |
Вересень- Жовтень |
Учасники освітнього процесу |
Психологічна служба |
6. |
Розміщення на сайті освітнього закладу матеріалів щодо протидії булінгу, телефонів «гарячих ліній» |
Постійно |
Учасники освітнього процесу |
Психологічна служба |
7. |
Забезпечити на сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів: 1.Правила поведінки, права та обов’язки здобувачів освіти закладу. 2.Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3.Порядок подання та розгляду заяв провипадки булінгу (цькування) у закладіосвіти. 4.План заходів щодо запобігання та протидії булінгу ( цькуванню) на 2023/2024 |
Вересень- Жовтень |
Учасники освітнього процесу |
Заступник директора з В.Р., психологічна служба |
Психолого-педагогічна просвіта педагогічного колективу |
||||
1. |
Інструктивно - методичні наради з питань профілактики булінгу |
Вересень |
Учителі Технічний персонал |
Заступник директора з виховної роботи Кот В.І. |
2. |
Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу |
Листопад |
Класні керівники 1, 5 класів |
Психологічна служба |
3. |
Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій |
Впродовж навчального року
|
Учителі |
Психологічна служба |
4. |
Проходження безкоштовних курсів щодо профілактики насильства, булінгу на сайті EdEra, освітній платформі «PROMETHEUS» |
Упродовж навчального року |
Учителі |
Класні керівники 1-9 класів |
5. |
Повторно інформувати працівників, учнів та батьків гімназії: 1.Правила поведінки, права та обов’язки здобувачів освіти; 2.Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3.Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу цькування) у закладіосвіти. |
Упродовж навчального року |
Учителі, класні керівники 1-9 класів |
Класні керівники 1-9 класів |
6. |
Аналізувати роботу класних керівників з питання контролю за відвідуванням занять здобувачами освіти |
Упродовж навчального року |
Учителі, класні керівники 1-9 класів |
Заступник директора з ВР, соціальний –педагог. |
Психолого-педагогічна просвіта здобувачів освіти |
||||
1. |
Години психолога «Як уникнути конфліктів»
|
Упродовж навчального року |
Учні 1-9 класів |
Практичний психолог Клюйко І.М. |
2. |
Тиждень протидії булінгу (за окремим планом) |
Жовтень Квітень |
Учні 1-9 класів |
Психологічна служба Класні керівники 1-9 класів |
3. |
Цикл бесід та тренінгів, диспутів з учнями про цінність особистості та сенс життя |
Упродовж навчального року |
Учні 1-9 класів |
Психологічна служба |
4. |
Заходи до Міжнародного дня толерантності |
16 листопад |
Учні 1-9 класів |
Соціальні педагоги класні керівники 1-9 класів |
5. |
Година психолога «Правила спілкування в соціальних мережах» |
Квітень |
Учні 1-9 класів |
Практичний психолог ліцею Клюйко І.М |
6. |
Зустрічі з представниками ювенальної превенції Рівненського ВП ГУНП України в Рівненській області «Знай! Вмій! Допоможи!» |
Упродовж навчального року |
Учні 1-9 класів |
Заступник директора з виховної роботи Кот В.І. |
7. |
Корекційна робота зі здобувачами освіти (групові, індивідуальні заняття) |
Упродовж навчального року |
Учні 1-9 класів |
Соціально-психологічна служба закладу |
Психолого-педагогічна просвіта батьків |
||||
1. |
Індивідуальні консультації з батьками за потребою |
Упродовж навчального року |
Батьки |
Класні керівники 1-9 класів психологічна служба |
2. |
Тематичні батьківські збори в класах
|
Двічі на семестр |
Батьки |
Класні керівники 1-9 класів |
3. |
Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» |
Двічі на семестр |
Батьки |
Класні керівники 1-9 класів |
4. |
Поради батькам «Як зрозуміти, що вашу дитину піддають цькуванню» |
За потреби |
Батьки |
Класні керівники 1-9 класів |
5. |
Проводити роз’яснювальну роботу з батьками здобувачів освіти щодо їх відповідальності за відвідуванням занять |
Постійно |
Батьки |
Класні керівники 1-9 класів |
Моніторинг освітнього середовища навчального закладу |
||||
1. |
Анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі |
Жовтень |
Учні 5-9 класів |
Психологічна служба
|
2. |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Листопавд |
Батьки учнів 5-9 класів |
Психологічна служба Класні керівники
|
3. |
Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?». |
ІІ семестр |
Учителі |
Психолог, соціальний педагог |
4. |
Діагностика визначення соціально-психологічного клімату між здобувачами освіти та педагогами |
Березень |
Учителі, здобувачі освіти |
Психологічна служба
|
Заступник директора з виховної роботи Валентина КОТ