№ |
Назва предмета |
Завдання |
1 |
Українська мова |
Оформлення конверта, листівки. Листи до рідної людини. Складні речення з безсполучниковим зв’язком (озн.) (тест нижче) |
2 |
Українська література |
Читати Г.Тютюнник «Дивак» (тест нижче) |
3 |
Математика |
Вивчити параграф 5, п.37. Розв’язати № 1068,1074,1076,1078,1080,1085 |
4 |
Природознавство |
Параграфи 40,41, відповісти на запитання в кінці параграфа |
5 |
Історія України |
Доздаємо попередні роботи. Дивимось і працюємо разом на он лайн уроках. |
6 |
Англійська мова |
Тема : «Holidays and traditions» , ех. 1,3,4,5,6, р. 166-168. |
7 |
Етика |
Якими є особливості поведінки в дні смутку та печалі. Як висловлювати співчуття та утішати. Як відбуваються вшанування полеглих і поминальні дні. |
8 |
Образотворче мистецтво |
Творча робота-створення – створення мультфільму (фарби, акварелі, гуаш ,фломастери за вибором) |
9 |
Трудове навчання |
Опрацювати матеріали та виконати міні-проект «Сервірування святкового столу» та «Побутові електроприлади в моєму житті» |
10 |
Основи здоров’я |
|
11 |
Зарубіжна література |
Виконуємо к.р. (група у вайбері) |
12 |
Фізична культура |
Гімнастика |
13 |
Інформатика |
Опрацювати пн. 4.1 та вправа 11, яку виконуйте онлайн користуючись https://scratch.mit.edu/ https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=home ). Опрацювати пн. 4.2 та вправа 6 у зошит.( доробити завдання та надіслати фотозвіт) |
14 |
Музичне мистецтво |
Прочитати ст 114-120 "Симфонічна музика". Слухати симфонічну музику і співати пісню "Червона калина" Н.Май |
TEST 5thform.
1.Translate into English.(перекласти на англ. мову)
Пошта, музей, школа, залізничний вокзал, церква, стадіон, бібліотека, кафе, басейн, кінотеатр, парк, лікарня, площа, театр, собор, пам’ятник, готель, автобусна зупинка, магазин, ресторан.
2. Translate into Ukrainian. (перекласти на укр. мову)
An old castle, cultural sight, the best place, popular attraction, art gallery, new buildings, native village, the nearest supermarket, underground, read books under the trees, to ride a bike, enjoy a walk in the park, a large area
3. Answer the question. (відповісти на питання)
1. Do you live in the town or village? 2. What town or village do you live? 3. What places do you like to visit? 4. Do you like to watch films in the cinema or at home? 5.Where are the supermarkets in your town? 6. What monuments do you have in your town?
4. Read and complete the sentences with -is, -are.(завершити речення з is, are)
1. There______ tall buildings in the city.
2. There _____ a park in the centre of the village
3. There ______beaches near the lake.
4. There _____many hotels, a museum, art galleries and restaurants in our street.
4. There______ a big garden near the house.
5. There _____ three rooms in this house.
6. There _____ a cat and two dogs in this room.
5. Make up sentences.(скласти речення)
1. two cats/there/in the/are/room.
2. there/some/is/in the/tea/cup.
3. near/a table/there/the/is/window/a bed.
4. there/potatoes/ an apple/ two/ are/on/plate/the.
5. many/school/near/our/there/trees/are.
6. Write negative and interrogative forms. (написати заперечну та питальні речення)
1. There is a big bus station in our town.
2. There are some new shops in our city
3. There are many classrooms in my school.
4. There is a large supermarket in the street.
Утворення кількісних числівників в англійській мові
В англійській мові кількісні числівники будуються майже так само, як і в українській мові.
1. Прості числівники від 1 до 12) потрібно просто запам'ятати:
1 – one [ 'wʌn ]
2 - two [ 'tu: ]
3 – three [ 'θri: ]
4 – four [ 'fɔ: ]
5 – five [ 'faiv ]
6 – six [ 'siks ]
7 – seven [ 'sevn ]
8 – eight [ 'eit ]
9 – nine [ 'nain ]
10 – ten [ 'ten ]
11 – eleven [ i levn ]
12 – twelve [ 'twelv ]
2. Похідні числівники утворюються за рахунок закінчень.
Завершення –teen [ 'ti:n ] використовується для іменників від 13 до 19, таке закінчення відповідає українському –надцять:
13 – thirteen[ ˌθə:'tin ]
14 – fourteen [ ˌfɔ:'ti:n ]
15 – fifteen [ ˌfif'ti:n ]
16 – sixteen [ ˌsisk'ti:n ]
17 – seventeen [ ˌsevn'ti:n ]
18 – вісімнадцять [ ˌei'ti:n ]
19 – nineteen [ ˌnain'ti:n ]
Завершення –ty [ ti ] використовується для числівників-десятків, таке закінчення відповідає українському –дцять, або –десят:
20 – twenty [ 'twenti ]
30 – thirty[ 'θə:ti ]
40 – forty [ 'fɔ:ti ]
50 – fifty [ 'fifti ]
60 – sixty [ 'siksti ]
70 – seventy [ 'sevnti ]
80 – eighty [ 'eiti ]
90 – ninety [ 'nainti ]
3. Складні числівники в англійській мові утворюються так само, як і в українській мові. Вони можуть писатися через дефіс, так і через пробіл.
Наприклад:
46 – forty-six = forty six 61 – sixty-one = sixty one 93 – ninety-three = ninety three
4. В англійській мові слова hundred – сто, thousand – тисяча, million – мільйон, milliard/billion – мільярд, є не числівники, а іменниками, тому вони використовуються або з невизначеним артиклем a, або з числівником one.
Наприклад:
100 – a hundred = one hundred
1000 – a thousand = one thousand
У множині такі іменники не змінюють своєї форми:
three thousand years – три тисячі років
five million stars – п'ять мільйонів зірок
Однак у випадку, коли дані іменники використовуються у значенні "сотні", "тисячі", і т. п., вони приймають закінчення s, і після них слід привід of з іменником:
thousands of years – тисячі років
millions of stars – мільйони зірок
Утворення порядкових числівників в англійській мові
1. Порядкові числівники утворюються шляхом додавання закінчення –thдо кількісного числительному:
four – fourth (чотири – четвертий)
eleven – eleventh (одинадцять – одинадцятий)
Винятки:
one – first (один – перший)
two – second (два – другий)
three – third (три – третій)
five – fifth (п'ять – п'ятий)
eight – eighth (вісім – восьмою)
nine – ninth (дев'ять – дев'ятий)
twelve – twelfth (дванадцять – дванадцятий)
2. При утворенні порядкових числівників, закінчуються y (тобто всі числівники, що позначають десятки, починаючи з 20), кінцева y змінюється на i, і перед закінченням –th додається e:
eighty – eightieth (вісімдесят – вісімдесятий)
ninety – ninetieth (дев'яносто – дев'яностий)
3. Зверніть увагу, що в складних порядкових числівників закінчення –thмає тільки остання цифра:
421st – four hundred and twenty first
5,111 th – five thousand, one hundred and eleventh
4. Коли порядкові числівники пишуться у вигляді числа, зазвичай додаються останні дві літери відповідного порядкового числівника:
first = 1st second = 2nd third = 3rdfourth = 4th twenty sixth = 26th hundred and first = 101st
Тести укр-мова та література
11 запитань
Запитання 1 Складне речення - це:
варіанти відповідей
речення, що має одну граматичну основу
речення, що має дві й більше граматичні основи
речення, що має тільки один присудок
речення, що має тільки один підмет
Запитання 2 Прості речення у складному поєднуються між собою:
варіанти відповідей
тільки інтонацією
сполучниками й сполучними словами
сполучниками, сполучними словами, інтонацією
лише за змістом
Запитання 3 Складне речення подано в рядку
варіанти відповідей
Палає сонце у рясних заметах.
У хаті жила й господарювала Кармелева дружина.
Лис Микита вискочив із своєї незвичайної купелі, перебіг вулицю й ускочив у садок
Ліс стоїть мовчки, проте смереки шепочуть щось.
Запитання 4 Складне речення подано в рядку:
варіанти відповідей
Добре ім'я краще багатства.
Від гніву старієш, від сміху молодієш.
Сім'я вечеря коло хати, вечірня зіронька встає.
Будь господарем свого слова.
Запитання 5 Просте речення подано в рядку:
варіанти відповідей
І шумить діброва, і синіє шлях, і дзвенить дніпрова хвиля у дротах.
Над головою нависло низьке сіре небо, в якому виднівся голубий просвіт.
Сміється сонце з небозвода, кудись хмарки на конях мчать.
Над берегами линуть і милують душу дивовижні мелодії.
Запитання 6 Просте речення подано в рядку:
варіанти відповідей
Удар забувається, а слово пам'ятається.
Мудрий не все скаже, що знає, а дурень не все знає, що каже.
Людина - коваль свого щастя.
Книга, вчить, як на світі жить
Запитання 7 У якому прикладі сполучник і поєднує частини складного речення?
варіанти відповідей
Христинка взяла скакалку і почала стрибати.
Вона застрибала і на двох ногах, і на одній.
Фея тричі сплеснула в долоні, і з неба почали сипатись барвисті самоцвіти.
Дівчина стрибала і весело сміялась.
Запитання 8 У якому прикладі сполучник і поєднує однорідні члени речення. а не частини складного речення?
варіанти відповідей
У повітрі дощ, і гречка пахне тепло.
Мозок мій світліє, і душа ніжною стає.
Тягнуться до сонця і квіти, і трави.
Я не вірю словоблудам, і їхня суть мені чужа.
Запитання 9
У якому прикладі сполучник і поєднує частини складного речення?
варіанти відповідей
Дідусь дививсь кудись у далечину і не помічав нового сусіда.
Зірвався вітер, і над сквером виникла зловісна постать.
Усі позадирали голови і стежили за польотом кульки.
Шумить, і шепче, і тривожить зрадливий дощ.
Запитання 10
У якому прикладі сполучник і поєднує однорідні члени речення, а не частини складного речення?
варіанти відповідей
І земля. і люди, і птиця скучили за весною.
Слава сидить на призьбі, і ноги його нетерпляче тупають.
Підпливають верби кучеряві, і синіють луки заливні.
Вітер стих. і чистий, свіжий сніг сяяв під блакитним наметом неба.
Запитання 11
Укажіть складне речення (розділові знаки пропущено)
варіанти відповідей
Кругом по полю блищать усякі іскорки і жовті і сині і зелені.
Мені приснились ночі солов’їні дівочі співи пахощі левад.
Дрімає сад і гостро пахне м’ята.
Співають дзвінко сонячного дня птахи і листя вітер і хмарини.
24 запитання
Запитання 1 Хто є автором оповідання "Дивак"?
варіанти відповідей
Т.Шевченко;Є.Гуцало; М.Рильський; Г.Тютюнник
Запитання 2 Як звали головного героя твору?
варіанти відповідей
Сашко; Олесь; Павлусь;Лесик
Запитання 3 За жанром " Дивак"- це...
варіанти відповідей
оповідання; казка; легенда;міф
Запитання 4 Цитата із оповідання Г. Тютюнника " Дивак": "Він ще малий, головою ледь дістав до уламки.Очі в нього чорні, глибокі, як вода в заліку, дивляться широко, немов одразу хочутьзбагнути увесь світ" - це
варіанти відповідей
художній опис; портрет; пейзаж;художня деталь
Запитання 5 Що означає фразеологізм «вчитися через пень-колоду»?
варіанти відповідей
не вміти рубати дрова;погано навчатися; бути лінивою людиною; мати велике багатство
Запитання 6 Про кого ця цитата?
«Пальтечко в нього товсте, а сам тонкий; важко нахилятися: дух спи рає, під очима набряка, тому кожен сучок птицею вздрівається»
варіанти відповідей
Федько Тойкало; дід Прокіп; дивак Олесь; вчителька
Запитання 7 «Ось послухай, дурнику, що я тобі скажу. Слухай і на вус мотай. Тут, на землі, не бити не можна. Тут не ти, так тебе одрепають ще й плакать не дадуть».
Хто так повчає малого Олеся?
варіанти відповідей
матір Наталка; дід Прокіп; друг Федько Тойкало; вчителька Матильда Петрівна
Запитання 8 Чому Олеся називали диваком?
варіанти відповідей
за непрактичність, мрійливість ; за грубіянство; за погане навчання в школі;
за любов до діда
Запитання 9 Чому Федько Тойкало вдарив Олеся?
варіанти відповідей
не дав списати домашнє завдання.; відмовився з дітьми ламати молодий лід.;
не хотів показувати гніздо ремеза.; бив коня
Запитання 10 Що сприяло примиренню Олеся з Федьком?
варіанти відповідей
розмова про школу;пиріг з м'ясом; глечик; ремез
Запитання 11 Чому героя твору називали диваком?
варіанти відповідей
мріяв стати космонавтом.; був розбишакою, його всі боялися.;
поводився не так, як його однолітки.; любив ходити до школи
Запитання 12 Олесь, герой оповідання Гр. Тютюнника «Дивак», дуже переживав і плакав, коли
варіанти відповідей
його побили хлопці за те, що він із ними не пішов ламати лід;
коли дід розповідав, що треба пробивати собі дорогу в житті ліктями й підлабузництвом;
коли Федько Тойкало прийшов із ним миритися й пригостив пирогом;
побачив, як щука вхопила пліточку і з’їла, а він нічого не міг зробити
Запитання 13 Олесь, герой оповідання Гр. Тютюнника «Дивак», найбільше любить
варіанти відповідей
весну; осінь; літо;зиму
Запитання 14 По дорозі до школи Олесь порятував
варіанти відповідей
дятла; іній на деревах; перший льодок; сосну
Запитання 15 Олесь, притуливши лице до льоду, став розглядати дно річки та уявляти собі
варіанти відповідей
як він мирно живе в маленькій хатці, дружить з усіма рибками ;
що він стає підводним царем і володарює над усіма річковими мешканцям
як у нього клює всяка рибка і він приносить додому гарний вилов
що він улітку плюскочеться в теплій водичці, ніжиться на сонечку
Запитання 16 Дід радив онукові
варіанти відповідей
шанувати старших, бути чемним, витриманим;
бути настирливішим, нахабнішим, уміти пробиватися скрізь;
добре вчитися, щоб отримати гарну професію;
бути сміливішим, стійко долати труднощі, не лінуватися
Запитання 17 Хто підвіз Олеся додому?
варіанти відповідей
дід Прокіп; сусід Микола; дядько Петро; брат Пилип
Запитання 18 Чим топили піч у родині Олеся?
варіанти відповідей
мотлохом;вугіллям; соломою; деревом
Запитання 19 Кого захищав Олесь від діда?
варіанти відповідей
Федька;кобилу; маму; учительку
Запитання 20 Про яку казку мріяв Олесь?
варіанти відповідей
про дятла; про ліс; про Котигорошка; про Івасика-Телесика
Запитання 21 Назвіть художній засіб «...стримлять низенькі пеньки з жовтуватою, немов старий мед, смілкою на зрізі»
варіанти відповідей
епітет; порівняння; метафора;персоніфікація
Запитання 22 В оповіданні «Дивак» Г.Тюнника бовдур - це
варіанти відповідей
нерозумна людина;димар; дах; вікно
Запитання 23Учительку малювання звали
варіанти відповідей
Матильда Павлівна;Мотрона Петрівна; Митрофана Петрівна; Матильда Петрівна
Запитання 24 На уроці малювання Олесь зобразив
варіанти відповідей
Українська мова
Повторити розділ «Числівник»
Завдання додаткові будуть в групі вайбер 6-А клас
Українська література
Записати біографію Леоніда Глібова у зошит
Виписати літературознавчі терміни. Читати твори автора, відповідати на запитання с. 215-222
Математика
Повторити параграф №1
Виконати завдання №1 ст.49
Зарубіжна література
Опрацювати ст.226-236
Виписати літературознавчі терміни. Записати коротенько біографію Астрід Ліндгрен
Прочитати «Міо, Мій Міо»
Історія
Практична робота
Завдання в групі вайбер 6-А
Географія
Природні комплекси. Географічна оболонка.
Виписати в зошити природні зони Землі та їх особливості.
Російська мова 6 клас
Опрацювати параграф 60-61
Вивчити правила, усно перечитати вправи
Виконати письмово вправи 524, 529
Англійська мова
Завдання в групі «Вайбер 6-А»
Біологія
Опрацювати параграф 43-44, відповісти на запитання в кінці параграфа
Музичне мистецтво
Слухати інструментальну музику, твори (на вибір)
Фізична культура
Проводити щоденну зарядку
Інформатика
Завдання виконуйте онлайн, користуючись посиланням в групі «Вайбер 6-А».
Основи здоров`я
Опрацювати параграф 27.
Записати в зошит три стадії розвитку пожежі.
Перша допомога в разі пожежі – (знайти в інтернеті тавивчити)
Трудове навчання
Завершити виріб в’язаний. Реферат по темі (дівчатка).
Опрацювати матеріал та виконати міні-проект «Охайне житло»(хлопці).
Образотворче мистецтво
Творча робота-створення асоціативної композиції
за мотивами солярних знаків «Великодні мотиви».
Музика
Прочитати ст. 140-144 "Етюд у музиці". Слухати етюди Н.Паганіні та Ф.Ліста.
Намалювати ілюстрацію до пісні "Хлопята та дівчата" А.Острозького.
Завдання для дистанційного навчання для 7 класу на період карантинуз 21.04 по 24.04
Історія України. Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав.Прочитати §19,20
Завдання: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав. Заповнити таблицю
Держава до якої увійшли українські землі |
Українські території |
Період, етапи входження |
|
|
|
Перегляд онлайн уроків
Зарубіжна література. Айзек Азімов, життєвий і творчий шлях автора. Читати і аналізувати повість "Фах".
Англ. мова Група Світлани Володимирівни
Контрольна робота по темі "Cinema and theatre". Починаємо нову тему "Great Britain. Ukraine." Зробити ex. 1,2,3,4 p.153-154., ex.1,2 p.155-157.
Група Лариси Олександрівни вчити слова з карток,письмово вправи 1,3 ст153—154,вправи 1,2 ст 155—157,текст з картки London переклад.письмово,вірш з картки вивчити, текст Kyiv ст 158 переклад письмово+вправи 4 ст161,переказувати за планом вправи 5 ст 161
Фізика Впр.321-330 (рівень А) с.178
Українська література Читати матеріал підручника на ст.213-220, коротенько біографію Ольжича та Теліги записати в зошити, виразно читати вірші, відповідати на запитання
Укр.мова . Група Інна Маврівна
Вивчити параграфи 61,63,таблицю на ст.219 вивч. Напам'ять,виконати впр.551,558
Біологія. Опрацювати параграфи 30-31, відповісти на запитання в кінці параграфів.
Хімія Кількісний склад розчину, масова частка розчиненої речовини,виготовлення розчину. Обчисленя масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. Прочитати § 27, вивчити формулу на ст.155-156, розглянути приклади задач ст. 156-158. Лабороторні дослідження. Зважити 20 гр. кухонної солі, поміститив стакан, 80 гр. води, перемішати і визначити масову частку солі в даному розчині за формулою.
Географія Атлантичний океан.Географічне положення,рельєф,клімат і органічний світ.Охорона природи океану.
Алгебра Тест №6 ст.170.
Геометрія. §4 пункт 22, задачі №574,576,578,580
Образотворче мистецтво
Творча робота-створення асоцiативно-абстрактоï композицiï пiд музику,,Украïнський танок"(фарби акварельнi,гуаш за вибором)
Трудове навчання. Дівчата Творча робота-виготовлення народноï iграшки ,,Козак"(солоне тiсто, глина за вибором). Хлопці
Основи здоров'я . Опрацювати параграф 23.
Виконати завдання в зошит (моделюй на ст. 92 завд. 4)письмово..
Російська мова По підручнику «Русский язык. 7 класс» авторів Т.М. Полякова, Е.И. Самонова (3 рік навчання) 2016 року. (Фото у вайбері)
Вивчити § 58,59. Усно вправи 529, 530, 535, 542
Письмово вправи 538, 539А, 544
Музика. Прочитати ст 148-154 "Звучить авторська бердівська пісня". Слухати музику виконавців і творців бардівської пісні за власним вибором. Продовжувати співати пісню "Господи помилуй нас" Т. Петриненка
Укр. Мова.Група Олександра Олександровича
Частка (Поовторення)
Правопис сполучників (Повторення)
10 запитань
Запитання 1
Усі сполучники прості в рядку
варіанти відповідей
зате, та, якби, якщо
і, або, чи, мов
але, мовби, начеб, втім
чи, начебто, немовбито, проте
Запитання 2
Усі сполучники складені в рядку
варіанти відповідей
незважаючи на те що, чи... чи, так що, щоб
тому що, завдяки тому що, не то... не то, проте
тому що, через те що, перед тим як, для того щоб
коли, як, доки, після того як
Запитання 3
Усі сполучники складні в рядку
варіанти відповідей
зате, якби, якщо, мовби
начеб, начебто, тому що, і
немовби, немовбито, через те що, та
ніби, нібито, немов, мов
Запитання 4
Пишуться разом сполучники у рядку
варіанти відповідей
за/те, мовби/то, наче/б, немов/би
не/наче, тим/то, якби/то, тому/що
ніби/то, буцім/то, так/що, тим/часом/як
при/тім, при/чому, тільки/но, коли/б
Запитання 5
Всі сполучники написані правильно в рядках
варіанти відповідей
нібито, начебто, тобто, неначе
дарма що, коли б то, такщо, тим часом як
отож-то, тому-то, тільки-но, якби-то.
длятого щоб, колиб,не зважаючи на те що,
Запитання 6
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченнях
варіанти відповідей
Справжнє почуття хоча ні на кого й не зважає, про/те й не ображає нікого... (О. Гончар).
В криницю старості не заглядай, про/те, яким ти будеш, не гадай (Д.Павличко).
Я люблю тебе, друже, за/те, що в очах твоїх море синіє (В. Сосюра).
Хоч мороз і припікає, за/те комарів немає (І. Франко).
Запитання 7
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
варіанти відповідей
Що/б жить – ні в кого права не питаюсь.
Я люблю тебе, друже, за/те, що не можна тебе не любити.
Як/би не крутила хуртовина, блисне промінь – крига розтає.
Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.
Запитання 8
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченнях
варіанти відповідей
За/те ми любимо Батьківщину, що вона – своя.
Як/би мені черевики, то пішла б я на музики.
Як/би мені не хотілося цих вишень, та я чітко знав, що Онуфрій завжди на сторожі.
Як/що не можна бути вічно юним, то змолоду не будь старим бодай! (Д. Павличко).
Як/би я була зіркою в небі, я б не знала ні туги, ні жалю (Леся Українка).
Запитання 9
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченнях
варіанти відповідей
Що/б не робив, роби тільки найкраще!
Сонце вже піднялося, про/те ліс іще дихав прохолодою.
Як/би знав, де впаде, то соломки підстелив би.
Як/же я тепер вернуся до батька, до матері?
Що/б улітку не вродило, то зимою не завадить.
Запитання 10
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченнях
варіанти відповідей
Як/би ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя. (Г. Шевченко).
А за вікном щасливі люди про/те, що є, і те, що буде, поміж
собою гомонять (В. Сосюра).
Як/би ви знали, паничі, як люди плачуть, живучи (Г. Шевченко).
Ясень віти простягає, що/б обняти срібну хвилю (О. Олесь).
Треба нахилитись, що/б з криниці води напитись (Нар. тв.).
Будь людиною, що/б з тобою в житті не трапилося (з часопису).
12 запитань
Запитання 1
1.Частка – службова частина мови, яка:
варіанти відповідей
а)виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні й у реченні;
б)вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення і виражає смислові зв’язки між ними;
в) виражає почуття, емоції, волевиявлення мовця, не називаючи їх;
г) надає реченню або окремим його членам певних відтінків значення або служить для утворення окремих граматичних форм.
Запитання 2
2. Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:
варіанти відповідей
а) б, ані, і, в, на;
б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:
в) хіба, невже, лишень, справді, чи;
г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.
Запитання 3
3. У реченні «Хотіла б я піснею стати» частка:
варіанти відповідей
а) надає реченню вказівного смислового відтінку;
б) вказує на емоції мовця;
в) утворює нове слово;
г) утворює граматичну форму
Запитання 4
4.Назвіть розряди часток:
варіанти відповідей
а)сурядні і підрядні;
б)модальні, заперечні, формотворчі;
в)похідні і непохідні;
г)прості, складні, складені.
Запитання 5
5. Укажіть речення, у якому частка виконує формотворчу роль:
варіанти відповідей
а) Батьку, подаруй синові книжку;
б) Чи не краще, батьку, подарувати синові книжку?;
в) Батько подарував синові книжку;
г) Нехай батько подарує синові книжку.
Запитання 6
6. Укажіть рядок, у якому всі частки пишуть окремо:
варіанти відповідей
а) написав/би, немов/би, як/небудь, надумав/таки;
б) все/ж/таки, стань/бо, аби/куди, все/таки;
в) таки/прийшли, ну/й, навряд/чи, скажи/ж;
г) поки/що, колись/то, як/от, дай/но.
Запитання 7
7.Які частки вказують на відтінок у значення?
варіанти відповідей
а)модальні
б)формотворчі
в)словотворчі
Запитання 8
8.За допомогою яких часток утворюється наказовий спосіб дієслів?
варіанти відповідей
а)Хай,нехай
б)Аби,де,би
в)-ся,-сь
г)-но,хіба
Запитання 9
9.Через дефіс пишуться зі словами частки:
варіанти відповідей
а)най, як-, що-;
б)бо, но, то, от, таки;
в)би (б), хай (нехай), же (ж).
г)аби, же, бо.
Запитання 10
10. Окремо пишуться
варіанти відповідей
а) частки аби, де, ані, чи, що, як із займенниками, прислівниками та іншими частинами мови
б) модальні частки бо, но, то, от, таки, якщо стоять безпосередньо після слова, до якого належать
в) усі частки
г) формотворчі, заперечні частки, частки, що складаються з двох слів
Запитання 11
11. Позначте речення, у яких є модальні частки:
варіанти відповідей
а). Поблискують черешеньки в листі зелененькім, черешеньки ваблять очі діточкам маленьким.
б). Дівчаточко й хлоп'яточко під деревцем скачуть, простягають рученята та ледве не плачуть.
в). Раді б вишню з'їсти, та високо лізти.
г). Ой раді б зірвати, та ніяк дістати.
ґ). Ой вишеньки-черешеньки,червонії, спілі, чого ж бо ви так високо виросли на гіллі?
д). Ой того ми так високо виросли на гіллі, — якби зросли низесенько, чи то ж би доспіли?
Запитання 12
Частки немає в реченні
варіанти відповідей
Розум за гроші не купиш.
Лунають лише пісні солов'їні.
Тече вода із-за гаю та попід горою.
Нехай квітне планета чистотою.