З метою постійного підвищення якості освіти та якості освітньої діяльності, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу, розроблення структури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, на виконання Стратегії розвитку Дубровицької гімназії №1 на 2021-2025 р.р., враховуючи рішення педагогічної ради (протокол №8 від 31.08.2022) впродовж 2022-2023 н.р. моніторингова група закладу вивчала напрям «Освітнє середовище» для оцінювання освітніх та управлінських процесів.
Адміністрацією, завгоспом гімназії Дударем А.В. проведено аналіз утримання території та будівлі закладу освіти відповідно до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти.
Територія закладу освіти доглянута, в переважній більшості безпечна, має огорожу. Проте огорожа не цілісна, що призводить до вільного доступу на територію закладу освіти сторонніх осіб.
Територія освітлюється частково (освітлюється вхід до будівлі та подвір’я перед центральним входом). Асфальтне покриття шкільного подвір’я частково потребує ремонту.
Для забезпечення контролю за доступом осіб до приміщення закладу освіти на центральному вході розташований пост чергового (чергує прибиральниця), на інших входах чергують педагоги відповідно до затвердженого графіка.
Приміщення закладу освіти комфортне, повітряно-тепловой режим у навчальних приміщеннях відповідає санітарним вимогам. Вологе прибирання всіх приміщень здійснюється прибиральницями службових приміщень. У закладі освіти забезпечено централізоване водопостачання. Протягом навчального року питний режим забезпечувався індивідуально кожним учнем (питні фонтанчики під час карантинних обмежень не працюють).
У зв’язку неодноразова ним перебуванням «туристів», ремонт закладу проводився «косметично». Приміщення першого поверху головного корпусу були задіяні поселенням тих же «туристів».
У 2022-2023 н.р. адміністрацією було здійснено розподіл навчальних та інших приміщень закладу за функціональним призначенням з метою забезпечення реалізації освітньої програми.
Заклад освіти має 25 навчальних приміщень: 8 кабінетів початкової школи, кабінети фізики, інформатики, хімії, біології, географії, математики, іноземної мови, столярну, слюсарну майстерні, кабінет трудового навчання, спортивна зала. Усі навчальні приміщення використовуються в освітньому процесі. Усі навчальні кабінети мають доступ до мережі Інтернет.
З 1 вересня 2023 року буде введено другий кабінет інформатики. Враховуючи наповнюваність класів неможливо забезпечити виконання Санітарного регламенту, щоб за комп’ютером працювало не більше одного учня. На сьогодні вільних приміщень та можливостей для створення третього класу інформатики немає.
У 2023 році був проведений ремонт міні-стадіону за кошти спонсорів та випускників школи. Спортивна зала, розташована на першому поверсі. Наявне спортивне обладнання знаходиться в задовільному стані. Комісія двічі на рік проводить перевірку надійності кріплення та функціональності спортивного обладнання, що підтверджено відповідними актами. Але обладнання для проведення уроків фізичної культури недостатньо. Силами вчителя фізичної культури (участь у конкурсах) вдалося використовувати спортивний інвентар на поліпшення матеріальної бази на уроки фізичної культури.
З метою поліпшення матеріально-технічної бази освітнього закладу в цілому були використані кошти спонсорів та педагогічного колективу, а саме:
Спонсорські кошти
1.Здійснювалась оплата за різні побутові потреби .
2. Масло до бензопили - 500 грн
3. Обслуговування та ремонт бензопили – 1030 грн
4. Обслуговування генератора (паливні ресурси) – 2170 грн
5. Господарські витрати - 1500 грн
Кошти колективу
1.Допомога для ЗСУ, на дрон – 7542 грн
2. Медикаменти - 1196 грн.
За кошти засновника придбано:
генератор – 75 тис. грн,
тепло паливний котел – 240 тис. грн,
енергозберігаючі пластикові вікна – 3 шт,
двері вхідні – 1 шт.
У закладі освіти створювались умови для харчування здобувачів освіти , організовано гаряче харчування. Проводилась робота щодо впровадження принципів системи НАССР. Було організовано підвіз гарячого харчування для учнів 1-4 класів по місцю їх навчання (молитовні Будинки). У 5-9 класах гаряче харчування розпочалось з 27 січня 2023 року. На кінець навчального року відбулись зміни в меню харчування дітей - кращий асортимент страв. Їдальня розміщена на першому поверсі. Перед входом до їдальні є рукомийники з проточною холодною водою, рідке мило, ел.сушка.
Опалювальний сезон розпочався вчасно. У зв’язку із вимиканням світла, придбано генератор для безперебійної роботи котлів. На опалювальний сезон дровами овітній заклад забезпечений. У квітні був завезений торфобрикет.
Форми освітнього процесу впродовж 2022-2023 н.р.
З метою організації освітнього процесу в Дубровицькій гімназії №1 під час воєнного стану та створення безпечних умов для учасників освітнього процесу (наказ від 01.09.2022 «Про організацію освітнього процесу для учнів 1-9-х класів у 2022-2023 н.р.») забезпечено очну (денну) форму здобуття освіти для учнів 1-4-х класів з перебуванням здобувачів освіти та працівників в найпростіших укриттях, що розташовані поблизу гімназії, а саме:
У серпні 2022 року були оформлені договори на перебування учнів (1-4 класів)в установах.
1 клас - вул. Воробинська, 51 (ДНЗ №4 «Малятко»);
2-3-ті класи - вул. Воробинська, 68 (цокольний поверх Дому Молитви церкви ХВЄ площею 200 кв.метрів);
4АБ класи – вул. Шевченка, 152 (цокольний поверх Дому Молитви церкви ЄХБ площею 160 кв.метрів).
організовано освітній процес для учнів 5-9-х класів за технологіями
дистанційного навчання з використанням застосунку для відеозустрічей Coogle Meet.
Систематичне енерговідключення негативно вплинуло на дистанційний формат навчання. Пробували різні варіанти розкладу навчальних занять, але це не вирішило ситуацію з одночасним підключенням до онлайн-уроків.
Всіх учасників овітнього процесу 227 учнів, з них 1-4 класи 100 чол, 5-9 класи – 127 чол. На початок 2022-2023 навчального року за кордоном перебувало 36 учнів гімназії, для них було організовано дистанційне навчання.
На зборах батьківського активу 04.01.2023, засіданні педагогічної ради (протокол №1 від 11.01.2023) прийнято рішення про запровадження змішаної форми навчання. Організувати роботу двох навчальних груп у кількості до 60 чоловік (І група – 5АБ, 7АБ, ІІ група – 6, 8, 9 класи) для навчання в приміщенні гімназії через тиждень. Навчання за змішаною формою відбувалося впродовж 2-х тижнів (з 23 січня по 03 лютого). З 06 лютого 2023 року відновлено очну форму навчання для учнів 5-9-х класів.
Розвиток фізичної культури та посилення рухової активності
Відповідно до реалізації заходів Національної стратегії розбудови безпечного освітнього середовища у Нові українській школі на 2022, 2023 роки в гімназії розроблено план заходів на 2022-2023 н.р.
Фізкультурно-оздоровчі заходи поєднують у своєму змісті не тільки спортивні змагання з метою перевірки навичок і вмінь, набутих у процесі занять фізичними вправами, але й з метою організації активного оздоровчого відпочинку, релаксації та реабілітації. Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня: уроки фізичного виховання, ранкове коло - гімнастика до занять, фізкультхвилинки, динамічні перерви, відеоруханки під час уроків, танцювальні вправи (елементи) на уроках фізичного виховання; розвиток фізичних якостей за допомогою яскравих сюжетних занять за мотивами сучасних мультфільмів (1, 4 кл), рухливі ігри та естафети під час групи подовженого дня.
Фізкультурно-оздоровчі заходи під час очного навчання: лайтова ранкова зарядка + музичний хіт, руханки під час уроків, вправи для очей, виконання фізичних вправ протягом дня (ранкова руханка, фізкультурні паузи під час роботи за комп’ютером, смартфоном), цікаві практичні та теоретичні завдання про спорт та досягнення наших спортсменів, матеріали відеоуроків для школярів: Всеукраїнський проект Junior, дистанційні уроки Новопечерської школи, комплекс уроків «Життя – рух, рух- це спорт»( СК ПУМА ЮНІОР), матеріали платформи «Всеукраїнська школа онлайн».
Популяризація здорового способу життя вчителем фізкультури Дубинець Л.В. (сторінка Facebook «Дубровицька перша»).
ДІТИ (І семестр 2022-2023 н.р.):
1.Всеукраїнський обласний челендж "ДО ПЕРЕМОГИ" (5-7 класи)
2.Спорт для всіх Рівненщини "Спортивні рекорди бадмінтон" (7-9 класи).
3.Спорт для всіх Рівненщини "Спортивні рекорди волейбол " (9 клас).
4.Патріотичні заклички-відеоруханки.
ВЧИТЕЛІ (І семестр 2022-2023 н.р.):
1.Спорт для всіх Рівненщини "Спортивні рекорди бадмінтон" (Любов ДУБИНЕЦЬ, Інна САЙЧИШИН).
2.Спорт для всіх Рівненщини "Спортивні рекорди волейбол " (Любов ДУБИНЕЦЬ, Валентина КОТ).
ДІТИ (ІІ семетр 2022-2023 н.р.):
Волейбол серед дівчат 6-9 класи (березень 2023)
Легка атлетика 7-8 класи (5 травня 2023)
Турнір «Шашки. Шахи» 5-9 класи (січень 2023)
Наймасштабніша онлайн-руханка України: Національний рекорд (4-А клас, вчителі, 10 травня 2023).
Веселі старти 2-3, 4А-4-Б класи (квітень 2023).
Сімейні перегони (25 квітня 2023).
Футбол «Шкіряний м’яч» 7-8 класи (травень 2023).
Спортивні забави 1-4 класи до Дня захисту дітей (1 червня 2023)
Спортивний квест 5-8 класи до Дня захисту дітей (1 червня 2023)
ВЧИТЕЛІ (ІІ семестр 2022-2023 н.р.):
1.Спорт для всіх Рівненщини "Спортивні рекорди бадмінтон" (Дубинець Л.В., Семенчук Н.Л., березень 2023).
Формування культури здорового харчування здобувачів освіти
В рамках місячника санітарно-просвітницької та профілактичної роботи «Ти і твоє здоров’я» впродовж лютого 2023 року, з метою привернути увагу учнів до проблем здоров'я, викликаних вживанням деяких продуктів харчування; показати залежність здоров’я від способу життя людини; сприяти формуванню ціннісних установок на здорове харчування та ведення здорового способу життя, звичок) проведено заходи:
1 клас – гра «Майстер-шеф» (Галина КЛЮЙКО, класний керівник);
2-А клас – гра з елементами розповіді «Подорож в країну Правильного харчування» (Іванна ОСОСКАЛО, класний керівник);
2-Б клас - урок- проект " Вітаміни - наші друзі", година спілкування " Ми за здорове харчування!" (Вікторія ЛАВОР, класний керівник);
3 клас – естафета висловлювань «Де заховані вітаміни», дослідження «У чому сила подорожника? Вітаміни навколо нас» (Ніна КЛЮЙКО, класний керівник);
4-А клас – виховна година «Хто до ста років хоче прожити, той правильно їсти повинен уміти» (Любов БУТКЕВИЧ, класний керівник);
4-Б клас – майстер-клас «Ми працюємо так» (салат «Мікс») (Марія НІКА, класний керівник);
5-А клас- урок-практикум «Здорове харчування: складаємо меню на тиждень» (Вікторія СТАНК’ЯВИЧУС, класний керівник);
5-Б клас - екскурсія «Ми за здорове харчування» до торгового маркету «Ювілейний» (Володимир КЛІМЧИК, класний керівник);
6 клас - тренінгове заняття "Раціональне харчування в моїй родині" (Жанна ХОМИЧ, класний керівник);
7-А клас - брейн–ринг «Здорове харчування - це круто» (Тамара МАЛИШЕВСЬКА, класний керівник);
7-Б клас – інтерактивна бесіда-вікторина «Збалансоване харчування – запорука здорового населення» (Світлана ВОРОБЕЙ, класний керівник);
8 клас - урок-бесіда "Тарілка здорового харчування: 7 корисних звичок, які покращать ваше життя" (Наталія СЕМЕНЧУК, вчитель біології);
9 клас. Перегляд та обговорення відеоуроків «Здорове харчуванння з Євгенієм Клопотенком та Юнісеф» (Валентина КОТ, класний керівник).
Проведені заходи свідчать про бажання школярів реалізувати свої знання про здоровий спосіб життя, безпечність вживання харчових продуктів.
Моніторинг якості харчування – анкетування здобувачів освіти, батьків (лютий, березень 2023).
Загалом участь в анкетуванні серед батьків взяли понад 78 респондентів. За результатами анкетування 53,2% (41 ) батьків повністю задоволені харчування, 35,1 % ( 27) відповіли «скоріше так, ніж ні», 11,7 % (7) — незадоволенні. Частка батьків, які вважають, що їх діти завжди харчуються в закладі (п.2 анкети для батьків-квітень 2023 Google Forms) становить 50 (64, 1%) і лише 7,7 % (6) відповіли, що їх діти майже ніколи не їдять в шкільній їдальні.
Частка батьків, які незадоволенні організацією харчування (п.4 анкети для батьків - квітень 2023 Google Forms) вказали такі причини: не влаштовує асортимент їдальні - 27 (60 %), режим харчування (короткотривалі перерви, що не дають можливості для прийому їжі) - 7 (15,6%), не якісна їжа — 1 (2,2%), вчителі підганяють дітей швидше їсти, щоб іти гулять на вулицю, діти не встигають поїсти — 1 (2,2%).
Частка респондентів (п.8 анкети для батьків - квітень 2023 Google Forms), які завжди цікавляться щоденним меню у закладі — 41 (52,6 %), лише іноді - 27 (34,1%), ніколи не цікавляться — 6 (7,7%).
Згідно з відповідями батьків, більшість 45,5 % (35) вказали, що діти іноді з'їдають свою порції в шкільній їдальні, 26 % (20) зазначили, що завжди і лише 28,6 % (22) — ніколи не з'їдають своєї порції.
Частка батьків (п.9 анкети для батьків - квітень 2023 Google Forms), які вказали що питання якості харчування дітей обговорюється під час батьківських зборів адміністрацією, педагогами закладу освіти: завжди — 23 (30,3%), іноді - 24 (31,6%), не можуть відповісти на це питання — 19 (25%), ніколи про це не чули — 10 (13,2%).
На запитання анкети, які зміни ви внесли б до шкільного меню були отриманні наступні відповіді: більшість пропонують давати щодня фрукти (53,9 %) та готувати вареники, запіканку (30,3 %), 14,5 % - меню влаштовує, нічого не хочуть змінювати.
Найактивніші батьки були під час
висвітлення пропозицій та побажань
щодо поліпшення організації харчування в закладі освіти, який відвідує дитина.
Більшість респондентів влаштовує стан харчування без внесення вагомих змін, але
надійшло й багато пропозицій, таких як:
- перевіряти чи все свіже;
- для дітей у яких є непереносимість деяких продуктів створити додаткове меню;
- провести капітальний ремонт в їдальні гімназії;
- відкриті закупівельні ціни... щоб батьки могли бачити що і
як...;
- готувати вареники та збільщити порції, бо
дитина голодна і мусить брати з собою;
- щоб тендери грали тільки влітку,а не під час навчання;
- зробити у їдальні тижневе спостереження , що діти їдять найкраще і тоді з цих висновків створити нове меню….для чого варити те, що більшість дітей не їсть;
- можливість купити якусь булочку.
Участь в анкетуванні серед учнів взяли 44 респонденти, найактивнішими були учні 9 класу.
Частка учнів, які задоволенні якістю обслуговування в шкільній їдальні та поставили оцінку "5” ( найвищий бал) - 17 (39,5 %), оцінка 4 - 9 (20,9 %), оцінка 3 - 8 (18,6 %), оцінка 2 - 3 (7 %). На запитання чи проводять в вашому закладі уроки щодо здорового харчування 66, 7 % вказали, що "так”, 33,3 % відповіли, що вперше про таке чують.
На запитання, що поліпшити в шкільній їдальні, 40,5 % учнів відповіли, що хотіли б покращити якість страв та напоїв, 7,1 % учнів не наїдаються і хочуть збільшити об’єм порції, а 23,8 % - не подобається зовнішній вигляд зали.
Найактивніші учні були при відповіді на запитання анкети, які продукти харчування бажано додати до асортименту страв в освітньому закладі, більшість віддало перевагу додати до меню макарони з сосисками, гречку з відбивною, ліниві вареники, піцу, десерти.
Медичне обслуговування
Соціально-психологічний супровід освітнього процессу
БУЛІНГ
Освітні послуги для дітей з особливими освітніми потребами
Функціонування класів з інклюзивною формою навчання започатковано в Дубровицькій гімназії №1 з 2019-2020 н.р. Впродовж 4-х навчальних років налагоджено систему роботи щодо надання якісних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг для дітей з особливими освітніми потребами.
В 2022-2023 н.р. освітні послуги надавалися для 14 дітей з ООП, серед яких 13 учнів навчаються в інклюзивних класах (1, 2-Б, 3, 4-А, 4-Б, 7-А, 7-Б, 8 класи) та 1 дитина за індивідуальною формою навчання.
За кожною дитиною з ООП закріплено команду психолого-педагогічного супроводу, до складу яких входять педагогічні працівники, корекційні педагоги, батьки. Координацію роботи 13-ти психолого-педагогічних команд здійснює заступник директора з НВР Олександра БОРДАКОВА. Тричі на рік відбуваються засідання команд, які аналізують динаміку розвитку за сферами та результатами навчання із залученням фахівців ІРЦ.
Впродовж 2022-2023 н.р. для 13 учнів з ООП було проведено 986 корекційно-розвиткових занять з розвитку та корекції мовлення, корекції розвитку, лікувальної фізкультури, соціально-побутового орієнтування (І семестр – 602, ІІ семестр – 384), що дало в результаті суттєвий прогрес особистісного розвитку дітей з ООП.
Робота з обдарованою учнівською молоддю
Всеукраїнські учнівські олімпіади. Представниками шкільного журі було перевірено 83 роботи учасників, серед яких визначено 22 робіт з І призовим місцем, на основі яких сформовано заявки на участь в ІІ (районному) етапі. Реальна участь в ІІ (районному етапі) – 9 учнів, серед яких три призових місця:
Всеукраїнський конкурс знавців української мови імені Петра Яцика – ІІІ місце Дарія КУХАРУК, учениця 3 класу (вчитель Ніна КЛЮЙКО).
Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» (16-19 березня 2023) – 24 учасників 3-6 класів, серед яких відмінний результат – 2 учнів, добрий результат – 11 учнів, сертифікат учасника – 11 учнів.
15-16 лютого 2023 року в Дубровицькій гімназії №1 відбулося нагородження обдарованої учнівської молоді, котрі стали призерами Всеукраїнських учнівських олімпіад, Всеукраїнського етапу математичного конкурсу «Кенгуру», шкільного та районного етапів конкурсу читців-декламаторів «Живи, Кобзарю, в пам’яті людській».
МАН. Серед 52 учасників конкурсу із 14-ти закладів загальної середньої освіти Дубровицької міської ради, наукову роботу з Дубровицької гімназії №1 захищала учениця 9 класу Волошина Ілона Олександрівна (Відділення Історії, секція «Історичне краєзнавство», назва «Духовно-релігійні осередки Дубровиці», науковий керівник Клімчик Володимир Михайлович). За підсумком роботи журі визначено призові місця, серед яких Дубровицька гімназія №1 – ІІ місце.
Якість успішності
За високі результати навчання нагороджено Похвальним листом
17 учнів 3-4-х класів, 10 учнів 5-8-х класів. Випускників базової загальної середньої освіти – 27, з них свідоцтво з відзнакою 1 учениця – Волошина Ілона Олександрівна